Kartami kredytowymi chętniej płacimy za elektronikę, gry, platformy VOD i e-booki

Karta kredytowa w czasach Covid-19 - Santander Consumer Bank - bank od kredytów

Jak wynika z danych Santander Consumer Banku - banku od kredytów, liczba transakcji kartami kredytowymi online wzrosła o 17 proc., a ich wartość o ponad 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Co ciekawe, na zakupy w internecie więcej - i to o ponad połowę (54 proc.) - wydali mężczyźni

Podczas pandemii koronawirusa zainteresowanie Polaków płatnościami kartami kredytowymi w internecie wzrosło. Na przełomie kwietnia i maja było o 17 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba płatności internetowych zwiększyła się wśród kobiet o ponad 20 proc., podczas gdy u mężczyzn wzrost wyniósł prawie 15 proc. r/r. O ponad 28 proc. skoczyła również wartość transakcji. To jednak panowie wydali na zakupy internetowe więcej. Różnica w wartości wszystkich transakcji między mężczyznami a kobietami wyniosła na przełomie kwietnia i maja 2020 roku aż o 54 proc.

Kartami kredytowymi w internecie, podobnie jak w roku ubiegłym, najchętniej płacili 30-latkowie. Zwiększone zainteresowanie takimi płatnościami zaobserwowano natomiast w grupie osób w wieku 41-50 lat (o niecałe 26 proc. w przypadku kobiet i ok. 27 proc. u mężczyzn względem analogicznego okresu poprzedniego roku). Znacząco wzrosła także wartość transakcji dokonywanych w tej grupie wiekowej. Panie przeznaczyły na zakupy o ponad 24 proc., a panowie o 36 proc. więcej niż w roku poprzednim.

- Zagrożenie koronawirusem sprawiło, że Polacy częściej zaczęli korzystać z płatności kartami kredytowymi w internecie. Wzrost ilości transakcji jest zauważalny zwłaszcza w przypadku pań oraz osób po 40. roku życia, które w czasie pandemii przekonały się do częstszego korzystania z tego rodzaju płatności - mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku. - Dowodzi to, że Polacy mają zaufanie do kart jako bezpiecznego i wygodnego środka płatniczego.

W izolacji Polacy zwiększają wydatki na rozrywkę

Poza sprzętem elektronicznym, niezbędnym ze względu na zmianę modelu pracy wielu firm i zdalne funkcjonowanie szkół, do najchętniej opłacanych produktów za pomocą kart kredytowych w internecie należały m.in. gry komputerowe. Wzrost w tej kategorii w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku wyniósł aż 144 proc., co może świadczyć o zwiększonej potrzebie rozrywki wśród Polaków, pozbawionych wielu dotychczasowych sposobów spędzania wolnego czasu. Znacząco zwiększyły się również płatności za platformy streamingowe typu VOD takie jak popularny Netflix, czy HBO GO, a także za telewizje kablowe. Liczba transakcji w tym obszarze wzrosła o ponad 94 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Santander Consumer Bank zaobserwował też wzrost zainteresowania zakupem mediów cyfrowych w tym e-booków, audiobooków, muzyki czy filmów. Liczba transakcji w ich przypadku wzrosła o ponad 62 proc.

Prezentowane dane na oparto na analizie wszystkich płatności klientów Santander Consumer Banku – banku od kredytów posiadających karty kredytowe i korzystających z nich między 15.04.2020 a 15.05.2020 r. oraz 15.04.2019 a 15.05.2019 r.

Polecane artykuły
TurboKARTA Santander Consumer Banku - banku od kredytów

Jak pójść na zakupy bez wychodzenia z domu?

17 kwietnia 2020 Bank Możliwości
Sklepy internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie, a tradycyjne punkty sprzedaży wprowadzają...
Czytaj więcej
Kredyt bez wychodzenia z domu w Santander Consumer Banku - banku od kredytów

Jak zasilić konto bez wychodzenia z domu?

16 kwietnia 2020 Bank Możliwości
Rozwój technologii sprawia, że już nie musimy wykonywać niektórych czynności, które kiedyś były...
Czytaj więcej
Masz kartę kredytową? Skorzystaj z karty kredytowej Santander Consumer Banku - banku od kredytów

Zarządzaj swoją kartą kredytową w aplikacji

13 lutego 2020 Bank Możliwości
Karta kredytowa to bardzo praktyczna i przydatna towarzyszka zakupów. Nieoceniona jako wsparcie...
Czytaj więcej

Najnowsze w Social Media

YouTube